NEWS!

08 | 11 | 2017

Más bellos haiku

Este mes los chicos siguen sorprendiéndonos con sus propios asombros. Estos bellos haiku que fueron seleccionados por el Prof. Vicente Haya y publicados en elrincondelhaiku.org , corresponden  a Luna Romero, Constanza Grigas, Micaela Gonzalez Merlini y Constanza Rebella. Que los disfruten.
08 | 11 | 2017

Form VII – Media and genre transfer

After reading the poem «Natural Anthem», students worked on media and genre transfer. Some  students turned the poem into creative banners, whereas some others enlarged the poem and added one or more stanzas to it.
08 | 11 | 2017

Rodrigo Suárez – Arte solidario

Rodrigo Suárez donó una de sus obras a FuPeArte, la subasta a beneficio del Hospital Pediátrico Garrahan. La colección convoca a 98 artistas y abarca desde la fotografía, la escultura y el grabado hasta el dibujo y la pintura. Lo recaudado se usará para la adquisición de 14 camas de alta complejidad para el piso de…
07 | 11 | 2017

Literacy Open Class

Hace ya varios años que 4to grado comparte con los padres una clase de Literacy en la que los alumnos brindan información sobre cómo trabajamos en clase, cuentan las historias de los libros leídos y realizan actividades relacionadas con dichas historias y sus personajes en la pizarra interactiva. Es un momento en el que los…
06 | 11 | 2017

In Form V we love History!

In Form V we are traveling to Victorian times and we discovered all this! Who were the Victorians? The Victorian age in British history is named after Queen Victoria, who was Britain’s queen from 1837 until 1901. What was life like for Victorian children? There were big differences in homes, schools, toys and entertainments. No…
06 | 11 | 2017

Form VII – Poetry and writing

7th Forms have been working on poetry. They’ve read the poem «York’s School Report» and worked on media transfer. Some of them have chosen from these activities: a- Writing a letter: the teacher writes a letter to york’s mum to tell her about york’s learning problems at school  and the marks he’ll get in the next…